Höftleds och armbågs resultaten

Nu har brevet från SKK kommit. På höftlederna fick han grad A och det kändes så skönt. På armbågarna fick han UA på höger sida men tyvärr fick han LBP på vänster sida. Vi vet inte riktigt vad detta innebär så ni som vet lite mer får gärna skriva och berätta. Så klart så hoppas vi att han inte har ont.

image95
Tyson och jag i Hasslarp

Röntgning höfter och armbågar

Idag var vi hos Husdjurshälsan (hemsida: http://www.husdjurshalsan.se/) och röntgade Tysons höfter och armbågar. Detta var ett toppen ställe med trevlig personal, kan verkligen rekommendera detta ställe! Nu blir det en spänd vecka i väntan på resultaten. Så klart hoppas vi att allt ser okej ut!
image94
En gammal bild på Tyson i hans favorit sovställning

Utställning i Växjö

Nu har vi kommit hem från en toppendag i Växjö. Idag var vi framme i god tid så Tyson fick stanna lite i bilen medan vi gick in och ställde upp våra saker. När vi tog in Tyson började han med att skälla så fort han kom in i buren men denna dag räkte det med att jag sa till EN gång så var han tyst resten av dagen. Träningen i buren har gett resultat.
I Tysons klass var det ca 13 hundar. Tyson placerade sig 1-3:a och fick sitt första CK!!
Här är kritiken av domare Jääna Hartus:

Good bone, very strong body for his age, i'd like to see more legs, very good head, a bit light eyes, strong shoulders, a bit long in loin, good angulation, moves very easy.

När Tyson var klar följde vi med Loffes (Tysons brors) matte ut till bilen och kollade på Loffe som satt i bilen. Loffe var så snygg och såg precis ut som Tyson fast ett nummer högre.

image90
Tyson och jag i ringen

image91
Brollan Loffe

När flattarna var klara frågade Anneli om jag ville vara med i uppfödargruppen med Tara (Fla. Tipsy Thyme To Thyra) eftersom Gunilla inte mådde bra och skulle åka hem. Så klart svarade jag ja och tyckte det skulle bli jätte kul och det blev det! Tack Anneli för att jag fick chansen att vara med! Uppfödargruppen placerade sig som BIS-2:a av 13 raser. När vi var klara skulle Smilla och Anneli direkt in i ringen igen för att tävla om BIG där de placerade sig som 2:a.

image93
Inne i stora ringen

GRATTIS Anneli till BIS-2:a med uppfödargruppen och BIG-2:a med Smilla!!

Tack för alla grattis och tack Anneli för denna fantastiska hund!

Bilder på lill-mattes prins

Här kommer lite bilder på lill-mattes prins som försökte sova i fåtöljen.

image87
"-Matte måste du vara så jobbig och ta kort när jag försöker sova"

image88
"-Det är lite trångt, måste bara sträcka på mig"

image89
"- Nu ska jag sova igen"

Ikväll packar vi bilen för att tidigt i morgon bitti styra bilen mot Växjö. Tyson och jag har tänkte att vi skulle bryta Hp tränden och sattsa på ett CK. Så vi håller tummarna för det.

RSS 2.0