Träning med Carola och Ina

I torsdags var vi (Tyson, Anna & Marie) och tränade med Carola och lill-syrran Ina, Kajsa kunde tyvärr inte följa med eftersom hon var inne i en löpperiod. Vi startade våran träning med en promenad ner till havet så att hundarna kunda leka av sig både på land och i vattnet. Detta uppskattades. Sedan började träningen med att Carola visade lite vad Ina kunde, däribland sök och linjetag. Sedan var det dags för Tyson att prova på sök. Han var både duktig och tyckte det var roligt.

image31
Tyson in action

image32
Syskona bus

image34
Ina in action

Här kommar lite mer bilder från aktiviteter den senste veckan:

image35
Tyson har träffat hästar...

image36
...bestigit Solklinten...

image37
...besökt grottor...

image38
...gått flera viltspår...

image39
...tittat på Ostindiefararen...

image41
...mellan alla aktiviteter har Tyson även sovit.

Lill-matte fyller år !

Idag fyller min lill-matte (Anna) år. Hon har fått många presenter och det tyckte jag var roligt eftersom jag då kunde hjälpa till med öppningen. Det var jättekul att riva och slita i pappret när Anna öppnade paketen. Jag kommer inte riktigt ihåg alla presenter hon fick, men jag kommer dock ihåg att hon fick ett regntäcke till mig. Detta täcke ska jag använda de dagar då det är utställning och det regnar, och med täcke på håller sig min lurviga päls sig slät ända tills det är dags att kliva in i ringer och prestera.


/Tyson

image30


Utställning i Tvååker

Nu har vi kommit hem från en två dagars utställning i Tvååker. Detta var den bästa utställningen jag och Tyson gjort. Frösta dagen placerade vi oss som 1-3:a med ett HP. Eftersom det alltid brukar gå sämre första dagen kände vi på oss att det skulle gå riktigt bra dagen efter. Andra dagen kom vi 1-1:a med ett HP där med. Det kändes bra att avsluta juniorklass med att vinna klassen. Jag är riktigt nöjt med Tyson och med mig själv eftersom det stog i kritiken "very well presented".

Här kommer lite bilder från Tvååker:

image24
En nöjd kille

image26
Bedömning första dagen

image28
Tyson och jag springer fint

image29
Bedömning dag två



Senaste nytt

Nu har vi haft besök av släktingar med hundar. Två av dem var Bonzo (labrador hane, 12 år) och Zilasi (riesenschnauzer hane, 4.5 månader) som stannade lite längre och som Tyson har busat med.
Idag har vi varit hos Anneli (Tysons uppfödare) och trimmat Tyson inför utställningen i Tvååker till helgen.

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna:

image21
"De svarta" på morgon promenad

image22
Morgondopp


image23
En ny trimmad Tyson




RSS 2.0