Utställning i Tånga Hed

I helgen har jag, Tyson, mamma och Erik varit i Tånga Hed på utställning.
Eftersom min klass kompis var där och skulle visa upp sin engelska springer spaniel så var ju jag bara tvungen att kolla och eftersom Tyson gått och blivit unghund och så var det var tollare innan oss i våran ring och hade jag ju tid. Men när min klass kompis precis var klar var redan flat juniorerna inne i ringen fick jag lite bråttom så snabbt gick jag tillbaka till Tyson och började att "värma upp" honom innan det var våran tur. Tyson placerade sig 1-3:a av 9 st, för första gången i unghundsklass, så man kan säga att jag är jätte nöjd! Domare var Ing- Marie Haglin.

Kritiken var så här:
Välbalanserad med vackert huvud & bra uttryck. Tillräcklig hals. Välkroppad m. förbröst. Bra vinkel; rygg & kors. Kraftig benstomme. Bra tassar. Välkönspräglad. Rör sig bra bak, ganska brett fram. Utm. steg fr. sidan.

När Tyson och jag var klara och hade kollat lite på de andra hundarna från kenneln var det dags för junior handling som jag hade anmält mig till tillsammans med min klass kompis. I junior handlingen placerade sig jag och Tyson 3:a av 11 st (jag är kanon nöjd) barn med olika raser. Domare var Rebecca Johansson.

Här var kritiken så här:
Helhet: Ett enkelt och elegant ekipage. Utmärkt
Uppställning: Bra uppställning. Utmärkt tandvisning
Samarbete: Gillar hur du arbetar med din hund
Rörelse: Bra att du utnyttjar hörnen i triangeln. Rörelse i grupp U.A
Övrigt: Trevligt ekipage

Tyvärr blev det inga bilder från denna helg.

Kommentarer
Postat av: Anja

ni är FÖR bra ! & du har all anledning i världen att vara stolt över dig sj & din fina pojke..

2007-08-28 @ 18:50:06
URL: http://trojasmulan.webblogg.se/
Postat av: Carola

Hejsan
Detta har jag lyckats missa, Ett stort grattis till debuten i klassen och för handleruppvisningen
Snyggt jobbat Anna
Ett stort lycka till i fortsättningen med Tyson, ni är bara hur duktiga som helst.
Kramar Carola

2007-08-29 @ 19:11:54
URL: http://paintitblack.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0