Lydnadskurs 1

Igår var jag,Tyson & mamma på lydnadskurs 1 på nya varvets hundskola.  På kursen är det 11 hundar (tror jag). Två av deltagarna var två flat hanar på ca 6 mån där en var från kennel Explicit och en från kennel Gilliam's gold.
 
I går fick vi göra 1,2,3 ligg som är en övning där man ska lära hunden att snabbt lägga sig ner, det klarade Tyson bra. Sedan fick vi lära oss i vilken possition hunden skulle sitta brevid dig, detta var lite klurigt. Medans Mia (instruktören) gick runt och kollade så att alla hade rätt possition fick man öva lite sitt kvar och stanna kvar. Vi fick även lära oss hur man lär hunden stanna, detta fattade Tyson direkt.
Läxa till nästa vecka för alla deltagarna var:
Gå med kontakt
Apportering
Tandvisning

Tyvärr blev det inga bilder här häller men ska försöka ta med kameran till nästa lektion.


Kommentarer
Postat av: Carola

Hejsan på er alla
Här har vi varit flitiga ser jag, jätte kul att ni är så flitiga och att gossen är så duktig.
Nu är det snart på tiden att jag får träffa er igen.
Denna helgen packar vi ihop för gott för denna sesongen, känns faktiskt ganska gott så nu är helgerna ganska så fria för träning.
Vi höres ha det så bra
/Kramis Carola Kajsa och Ina

2007-08-29 @ 19:06:59
URL: http://paintitblack.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0