Lektion 2

I tisdags var vi på kurs med Tyson igen. Denna gången var vi bra 7 på kursen eftersom det var 3 st förra gången som igentligen skulle gå med i söndags gruppen.
Denna gången vi fick lära oss en övning som heter "Stjärt in snurr" som går ut på att hunden ska sitta bredvid dig och när du rör dig framåt eller åt sidorna ska hunden följa efter dig men den ska sätta sig direkt bredvid dig när man stannar, hälst ska rumpan vara så låg ner som möjligt när man gör denna övningen. Sedan fick även göra hopp över hinder, apportering, ingångar m.m. Tyson var jätte duktig och koncentrerad på alla övningar förutom övningen med apportbocken. Då skulle han hela tiden hålla på att bita på den och släppa den. Så detta blir våran läxa till nästa gång.

Här kommer lite bilder:
image55
Tyson ska hoppa över hindret

image56
Klara ska hoppa över hindret

image57
Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på denna lilla vovve.

image58
Norton ska hoppa över hindret

image60
Norton med husse och lite längre bort den andra flatten på kursen som heter Viggo
image61
Här är bus Tyson när han bara var en liten valp.

Kommentarer
Postat av: jenny elmer å loffe

Hejsan på er!
Jo jag funderar på att anmäla Loffe, skulle va kul och se vad domaren tycke han liknar för ras denna gången ;o)
I vilket fall så kommer jag att komma dit och titta (bor 12 km utanför Växjö)och då kan jag ju ta med mig "lillkillen".
Kram jenny och vovvar

2007-09-06 @ 21:10:54
URL: http://www.retrieverliv.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0