Dubbel utställning i Uddevalla

lördagen startade bilen hem ifrån klockan 7 för att vi skulle vara framme i Uddevalla god tid. Eftersom Tyson hade tryckt i sig en pizza deg (som han snodde från bänken på fredag kvällen) var jag lite orolig hur det skulle gå med hans mage. 
Jag hade räknat ut att unghundarna inte skulle in fören vid 10. I Tysons klass var det 7 stycken unghundar. Jag kände redan från början att Tyson inte var sitt vanliga ja. Han var väldigt slö. Tysons mage hade svällt upp så mycket att det såg ut som om jag sprang runt med en dräktig tik i ringen. Trots den stora mage lyckades vi placera oss som reserv.
Grattis säger vi till Neo som vann unghundsklassen med CK och sedan CERT:et och till Loffe och matte Jenny som kom 2:a med HP!!!!

När det var dax för tikarna skulle jag visa en junior tik (Flatterhaft Fifty-älva "Älva"). Älva var en mycket trevlig och lättsam tik. Älva placerade sig som 3:a med HP.
Efter att jag var klar med Älva var det dax att fixa till och värma upp Låva. Låva har jag visat en gång innan då han placerade sig som 1-2 CK i unghundsklassen. Nu var det dax för Låva att gå in i fina damklassen, nämligen öppenklass. Idag var det verkligen en stoooor öppenklass med 23 tikar. Låva placerade sig tyvärr inte men fick toppen fin kritik.
 
söndagen startade vi hemifrån klockan 7 för att hämta upp Låva kvart över. Låvas matte hade nämligen dubbel bokat sig. Bilresan upp gick hur bra som helst. Låva och Tyson sov nästan hela tiden. Idag kände jag på mig att det skulle gå bättre eftersom Tysons mage nu såg normal ut.
I unghundsklassen var det idag endast 5 stycken. Tyson placerade sig som 2 med CK efter Neo. Tysons kritik (av det som var läs bart ;) ) var väldigt fin. I bhkl placerade vi oss dock inte.

Även idag skulle jag visa Älva. Idag placerade sig inte Älva utan fick nöja sig med en slät 1:a.
Efter detta var det dax för Låva. Även idag var det 23 stycken tikar med i öppenklassen. Så Låva och jag fick nöja oss med en slät 1:a med fin fin kritik.

Idag skulle jag vara med i uppfödar gruppen och visa Låva. Uppfödar gruppen placerade sig som 2:a inne i stora ringen. Gruppen bestog av Anneli & Nova, Jag & Låva, Alexandra & Märta och Ulle & Jazza.

Tack alla Flatterhaftare för ännu en trevlig utställnings-dag!
Tack Låtta för att vi fick förtroendet att ha med oss Låva!
Tack Inger för att jag fick äran att visa Älva!
Tack Anneli för att jag ännu en gång fick vara med i uppfödargruppen!


Grattis Peter, Marie & Neo till erat första CERT!
Grattis Anneli till BIS-2 uppfödargrupp x2!
Och STOOORT grattis till alla andra som var där och visade framfötterna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0