Viltspårs kurs!

Tidigt i söndags morse åkte Tyson och stor-matte till Hajom. Framme i Hajom var det dax för viltspårs kurs. Kursen hölls av domaren som Tyson gick anlaget för och hans son hustru. Med på kursen var en massa taxar, 3 Bassets, en pudel, Tyson och en 5 årig flat tik från kennel Spader Damens.
Alla hundarna blev indelade i 5 olika grupper beroende på hur långt man hade kommit i sitt spårande. Tyson var med i den gruppen som hade kommit längst eftersom nästan alla andra var nybörjare. 
Spårandet gick toppen och nästa gång ska det lägga ett långt och riktigt ökl spår till Tyson. Om detta går bra ska vi anmäla honom igen med hopp om bättre resultat.

Nästa helg (5 & 6 april) blir det utställning igen. Denna gången i Uddevalla. Detta blir sista gången Tyson går i unghundsklass och jag känner på mig att det kommer bli hård konkurrens, både från våran kenneln och från andra kennlar. Det ska bli extra roligt i Uddevalla eftersom både syster Ina och bror Loffe ska vara med. Så nu ska friidrottarna visa vad de går för!
På torsdag så ska vi iväg och trimma Tyson hos hans uppfödare Anneli. Denna gången blir vi inte kvar så länge och tjatar eftersom Tyson har lydnadskurs på kvällen. Det ska bli spännande och se hur långt alla hundar har kommit eftersom det var et tag sedan kursen var nu.

På mitt påsklov spenderade jag 3 dagar hos Anneli. Det var hur mysigt som helst att få vara där och mysa med alla valpar och hjälpa till med alla uppgifter. Tack Anneli för att jag fick förtroendet att vara hos dig och hundarna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0