Utställning i Moheda!

Våran söndag startade redan klockan 4 eftersom vi var tvungna att åka hem ifrån senast klockan 5 för att vara i god tid till utställningen. Efter att jag och Tyson hade sovit i 2 ½ timme i bilen medan mamma körde var vi framme.
Eftersom juniorer och valpar gick i en annan ring var Tyson och det 5 andra unghundar först ut. Domare för dagen var Kjell Svensson.
Väl inne i ringen tyckte jag att Tyson kändes ganska okoncentrerad så jag tänkte det för gå som det går och hade inte alls några tankar på CK längre. Efter att alla unghundar hade fått en kvalités bedömning skulle vi in igen. Efter att vi har sprungit två varv flyttar han upp mig och Tyson till 1:a! Vi springer ytligare ett varv och då hade han bestämt sig!! Tyson och jag vann unghundsklassen med ett CK!!!!! Tyson brorsa Loffe som också var med kom 2:a med CK! Efter en lång väntan (enligt mig) skulle vi in i bästa hane. Så klart hade jag inga förväntningar eftersom Tyson bara är en unghund. När domaren började att plocka ut hans fem favoriter var Tyson och jag fortfarande kvar!!! Efter ett varv placerade han oss som reserv. Jag är mycket nöjd med både min och Tysons insatts! Detta är vårat bästa resultat hittills och nu har vi fått ytligare några rosetter att pryda väggen med!

Efter att hanarna var klara skulle jag hjälpa Låtta att ställa Låva (Flatterhaft Novaline) i unghundsklassen. Låva var allt en liten glad tjej och det kändes som om det skulle gå bra. Låva placerade sig 1-2 med CK efter syrran Tara! Domaren sa att det var väldigt svårt att välja mellan två så fina tikar men att han föredrog Taras steg och huvud. Inne i bästa tik tog tyvärr min och Låvas dag slut.

Efter bästa tik skulle jag hjälpa Anneli med avelsgruppen. Även där skulle jag ha Låva. Inne i stora ringen placerade sig vi som BIS!

När allt var slut var det bara för oss att trampa gasen i botten eftersom jag var tvungen att hinna hem till min match.

GRATTIS ANNELI TILL BIS AVELSGRUPP, BIS-2 UPPFÖDARGRUPP, PERRAS CERT OCH ALLA ANDRA FRAMGÅNGAR!
GRATTIS JENNY OCH BROR LOFFE TILL 1-2 CK!
GRATTIS JESSICA OCH TARA TILL 1-1 CK R-BTKL!
GRATTIS LÅTTA OCH LÅVA TILL 1-2 CK!
GRATTIS ÄVEN TILL ALLA ANDRA FLATTERHAFTARE SOM VAR PÅ PLATS OCH SOM JAG HAR GLÖMT!

Tack Anneli för att jag fick hjälpa till i avelsklassen!
Tack Låtta för att jag fick hjälpa till med Låva!
Tack Alexandra för lånet av byxorna!
Tack alla för en trevlig hund-dag!
Tack även för alla grattis vi har fått!



För alla ni som undrar så vann vi matchen mot Älvstarnden med 5-0! Riktig utklassning!

Kommentarer
Postat av: anja o troja

grattis, ni två är helt underbara.
nospuss tillbaka från mig o troja;)

2008-03-03 @ 17:17:33
Postat av: jenny

Hallo!
Hann ni hem till matchen?
Grattis än
en gång till Tysons placering i bästa hane :o)
Stor ikorken har jag blivit efter vårat ck så efter jag pratat med Carola igår så anmälde jag Loffe till Uddevalla, fast bara på lördagen så då får vi se hur det går, vi ses där ha det så bra tills dess.
Kramar Jenny å Loffe

2008-03-03 @ 18:20:48
Postat av: Carola

Vilken dag anna, hur häftigt som helst
Ett stort grattis än en gång.
Nu laddar vi till Uddevalla, här skall det tränas varje dag (nästan
Krameling
/Carola, Kajsa och Ina

2008-03-03 @ 22:15:22
URL: http://mdesigne.se/carolaz
Postat av: Ewa & Jessica

Jättegrattis till din och Tysons klassvinst och första bhkl placering. Du har blivit så duktig, och med 2 snyggningar sen så blir du ett proffs!!!!

Ha det så bra och hoppas att ni vann matchen.

Kramar
Ewa & Jessica med vovvar

2008-03-04 @ 08:47:04
URL: http://www.schoon.cybersite.se/
Postat av: Låtta

Vilken dag det var i Moheda. Stort grattis till dej Anna, som visade Tyson till klassvinst med CK och 5e bästa hane. Och STORT tack för att du gjorde nästan detsamma med min Låva - du skötte henne SÅ fint, både stående och gående. Vann ni matchen på kvällen sen?

PS. Du får GÄRNA visa Låva igen - hur mycket som helst! Ses vi i Uddevalla!

2008-03-04 @ 18:06:13
Postat av: emma & skott

GRATTIS till ert CK & fina placering!! Så himla snyggt jobbat!! & för er är det garanterat bara början..... :D

Ha en trevlig helg!!
krameli kram

2008-03-07 @ 15:27:28
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Ewa & Jessica

Hej igen!

Vill bara tacka för grattis till Tara och omtanken om Diesel. Han är hemma nu vår lille kille och skall väl pigga på sig allteftersom.

Sköt om er alla!
Kramar
Ewa & Jessica o pussar från Diesel & Tara

PS. Grattis till vinsten!

2008-03-12 @ 10:35:30
URL: http://www.schoon.cybersite.se
Postat av: Anneli

* ¨ * ¨ * ¨ * ¨ * ¨ * ¨ * ¨ * ¨ * ¨ *
Glad Påsk
Önskar Anneli med flock
* ¨ * ¨ * ¨ * ¨ * ¨ * ¨ * ¨ * ¨ * ¨ *

2008-03-21 @ 11:28:29
URL: http://www.flatterhaft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0