Västras Flatshow

Igår var vi på FRK västras Flatshow och deltog i den inofficiella utställningen. Domaren som dömde utställningen hette Monica Olofsson (Kennel Sort Guld).

Jag hade verkligen inga förväntningar på Floyd eftersom han precis blivit unghund och fortfarande inte har så mycket päls och muskler. Trots detta vann han unghundsklassen med Hp och slog sedan unghundstiken och blev BIR-unghund.
Eftersom det var en inofficiell utställning skulle alla med Hp in och tävla i bästa hane. Jag var helt förberedd på att Flyod och jag bara skulle in och vända utan att få en placering där men jag hade verkligen helt fel. När domaren hade tackat alla som hon inte skulle placera var fortfarande jag och Floyden kvar och efter att vi hade sprungit några varv flyttade hon fram oss till 2:a, precis bakom Peter och Neo (Flatterhaft New Year Resolution). Min lilla pojke blev alltså tillslut 2 bhkl!!!

Floyds kritik:
Typ och helhetsintryck utmärkt. 15 mån hane med bra storlek, mkt bra huv o utr. Bra hals + rygg linje o kors. Bra benstomme, väl vinklad bak, rör sig med driv från sidan, parallellt bak och lite löst fram, trevligt temp. Mycket välvisad

Nu till Tysons resultat. Han var med i en stor öppenklass där han placerade sig som nummer 4 utan Hp. Jag är nöjd med Tyson som till och med kunde stå och vifta lite på svansen i ringen.

Tysons kritik:
Typ och helhetsintryck mycket god. 3 årig hane åt det lite mindre hållet, väl i fyllt huvud, kunde önskas ngt elegantare, strak rygg, väl vinklad bak, ngt fram skjuten skuldra o kort ö-arm. Rör sig bra från sidan, parallellt bak, ngt lös fram. Välvisad

Tyvärr har jag inga bilder från denna dagen eftersom mamma var funktionär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0